Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlivas, Michael A.
TitelResearch and Theory on Hispanic Education: Students, Finance, and Governance.
QuelleIn: Aztlan--International Journal of Chicano Studies Research, 14 (1983) 1, S.111-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Finance; Educational Needs; Educational Research; Governing Boards; Higher Education; Hispanic Americans; Mexican American Education; Secondary Education; Social Discrimination; Student School Relationship; Students
AbstractReviews the status of Hispanic education, examines studies of Hispanic students, describes major finance and governance issues in Hispanic education, and explores theoretical models of internal colonialism as a means of understanding the condition of Hispanic education. Proposes a research agenda for Hispanic education. (Author/SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: