Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwent, Boyd
TitelHow Administrators Cope with Stress.
QuelleIn: Theory into Practice, 22 (1983) 1, S.70-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Administrator Characteristics; Coping; Elementary Secondary Education; Exercise; Individual Activities; Interpersonal Competence; Physical Activities; Psychological Patterns; Stress Variables
AbstractAs part of a comparative study, school administrators were asked to describe the techniques they found useful for handling the tension and pressure of their jobs. Exercise or physical activity was the most frequently mentioned stress-reduction technique. Psychological activities and development of interpersonal skills were also cited. (PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: