Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBracken, Bruce A.
TitelEffect of Personalized Basal Stories on the Reading Comprehension of Fourth-Grade Poor and Average Readers.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 7 (1982) 4, S.320-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBasal Reading; Grade 4; Intermediate Grades; Low Achievement; Reading Comprehension; Reading Tests; Student Motivation; Fry Readability Formula; Gates MacGinitie Reading Tests
AbstractFourth-grade children previously identified as poor readers comprehended more information when they read personalized, as opposed to standard, stories. Names and places given by the students personalized the stories. No difference was found among children of average reading ability on this variable. (Author/PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: