Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlase, Joseph J.
TitelA Social-psychological Grounded Theory of Teacher Stress and Burnout.
QuelleIn: Educational Administration Quarterly, 18 (1982) 4, S.93-113Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCoping; High Schools; Predictor Variables; Secondary School Teachers; Stress Variables; Teacher Attitudes; Teacher Burnout; Teacher Motivation
AbstractInterviews with and observations of 43 teachers in a suburban high school in New York State provided data used to test a model of teacher stress and burnout based on Teacher Performance-Motivation Theory. Results indicated that decreases in teachers' job involvement actually increased the probability of teacher burnout. (PGD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: