Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPoostay, Edward; Aaron, Ira E.
TitelReading Problems of Children: The Perspectives of Reading Specialists.
QuelleIn: School Psychology Review, 11 (1982) 3, S.251-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAuditory Perception; Dyslexia; Emotional Disturbances; Learning Disabilities; Performance Factors; Primary Education; Reading Achievement; Reading Consultants; Reading Difficulties; Reading Instruction; Visual Perception; Word Recognition
AbstractFrom the perspective of reading specialists, factors contributing to reading difficulties include visual and auditory limitations, instructional and environmental problems, and emotional difficulties. A hierarchy of word recognition skills is presented. The usefulness of diagnosing children learning disabled or dyslexic is examined in the context of planning reading instruction. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: