Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRodrigues, Raymond J.
TitelA Longitudinal Study of Bilingual English Syntax.
QuelleIn: Aztlan--International Journal of Chicano Studies Research, 12 (1981) 1, S.75-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Students; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Error Analysis (Language); Language Proficiency; Language Tests; Longitudinal Studies; Mexican Americans; Spanish; Syntax
AbstractCompares 1973 and 1978 studies of the English syntactic proficiency of bilingual Mexican-American fourth- and ninth-grade Spanish/English speakers in Las Vegas (New Mexico). Shows that students enrolled in bilingual education throughout the elementary school years perform better on syntactic maturity measures than do their counterparts not enrolled in bilingual education. (LC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: