Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoore, Helen A.; Iadicola, Peter
TitelResegregation Processes in Desegregated Schools and Status Relationships for Hispanic Students.
QuelleIn: Aztlan--International Journal of Chicano Studies Research, 12 (1981) 1, S.39-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBusing; Comparative Testing; Competition; Desegregation Methods; Elementary Schools; Equal Education; Group Testing; Grouping (Instructional Purposes); Intergroup Relations; Minority Groups; Norm Referenced Tests; School Desegregation; School Resegregation; California
AbstractFour resegregation processes (norm-referenced testing, classroom grouping, classroom competition, busing rates) reinforce in student status relationships the stratifying effects of an Anglo-dominated school environment. These processes were studied using data gathered from case studies of 10 desegregated elementary schools in California in 1973-74. (LC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: