Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllan, John A. B.; Nairne, Judith E.
TitelRacial Prejudice in the Classroom: A Developmental Counseling Approach.
QuelleIn: Canadian Counsellor, 15 (1981) 4, S.162-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttitude Change; Classroom Techniques; Counseling Techniques; Cultural Differences; Discussion (Teaching Technique); Elementary Education; Ethnicity; Followup Studies; Foreign Countries; Group Discussion; Program Descriptions; Program Evaluation; Racial Bias; Self Esteem; Canada
AbstractClassroom discussions focusing on four topics relating to racial prejudice were used to strengthen students' self-esteem and change attitudes. A series of detailed stimulus questions were provided to help children explore the issues, understand them, and stimulate positive action. Results indicated the program activated positive racial attitudes. (Author/RC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: