Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBenoist, Howard
TitelAssessment of Outcome-Oriented Learning: External or In-Course?
QuelleIn: Alternative Higher Education: The Journal of Nontraditional Studies, 5 (1981) 4, S.231-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Competency Based Education; Cost Effectiveness; Criterion Referenced Tests; General Education; Higher Education; Minimum Competency Testing; Norm Referenced Tests; Outcomes of Education; Program Evaluation; Student Evaluation
AbstractEffective assessment is crucial to outcome-based learning programs. One choice to be made in such programs is whether assessment of student learning should be carried out within course structures or external to them. Advantages to each approach are suggested. The overall recommendation is for external assessment. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: