Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlberto, Paul; und weitere
TitelA Comparison of Individual and Group Instruction Across Response Tasks.
QuelleIn: Journal of the Association for the Severely Handicapped (JASH), 5 (1980) 3, S.285-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterExceptional Child Research; Group Instruction; Grouping (Instructional Purposes); Individualized Instruction; Language Skills; Program Effectiveness; Self Help Programs; Severe Disabilities
AbstractSeverely handicapped students (N=16) were instructed in the receptive understanding of prepositions, color discrimination, and dressing skills. The results demonstrate no significant difference in acquisition of prepositions and color discrimination between instructional formats, but a significant difference in favor of individual instruction is demonstrated for the dressing skills. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: