Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlderman, Donald L.; Powers, Donald E.
TitelThe Effects of Special Preparation on SAT-Verbal Scores.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 17 (1980) 2, S.239-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Bound Students; College Entrance Examinations; High Schools; Program Effectiveness; Scores; Test Coaching; Test Format; Test Items; Verbal Tests; Preliminary Scholastic Aptitude Test; SAT (College Admission Test); Test of Standard Written English
AbstractControl groups' scores on the Scholastic Aptitude Test-Verbal were compared to scores of secondary school students who were exposed to their school's special test preparation programs. Special preparation resulted in an overall difference of eight points on the total score, corresponding to one additional correctly answered item. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: