Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilson, Russell C.
TitelPersonological Variables Related to GED Retention and Withdrawal.
QuelleIn: Adult Education, 30 (1980) 3, S.173-85Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Persistence; Adults; Dropout Characteristics; Dropout Rate; Dropout Research; High School Equivalency Programs; Multivariate Analysis; Personality Assessment; Self Concept Measures; Student Attrition; Adjective Check List
AbstractA self-assessment scale was administered to adults in a high school equivalency program. After ten weeks, the scores of those who persisted were compared to those of dropouts. The self-concept of dropouts was found to be significantly different from that of persisters, providing a personality portrait useful in the identification of potential dropouts. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: