Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDocking, Russell A.; Thornton, Jennifer A.
TitelAnxiety, Achievement and Cognitive Incongruity.
QuelleIn: Australian Journal of Education, 23 (1979) 3, S.250-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Anxiety; College Students; Congruence (Psychology); Educational Attitudes; Higher Education; Models; Student Teacher Relationship
AbstractTwo studies of college students were conducted to determine whether an antecedent of ineffective communication, cognitive incongruence, is related to raised states of anxiety and lower achievement. Student/lecturer congruence, measured by scholastic motivation scales, was positively related to student performance with that lecturer and negatively related to student anxiety. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: