Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParmenter, Trevor R.; und weitere
TitelA Comparison of Two Methods of Teaching a Reading Task to Mildly Intellectually Handicapped Adolescents.
QuelleIn: Australian Journal of Mental Retardation, 5 (1979) 5, S.28-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Autoinstructional Aids; Exceptional Child Research; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Paired Associate Learning; Reading Instruction; Secondary Education; Teaching Methods; Vocational Education; Word Recognition
AbstractA group of eight mildly intellectually handicapped adolescents at a work preparation center were taught to read two lists of words of equal difficulty by different methods--using an autoinstructional device (a 3M sound-on-slide projector) and a more traditional paired-associate method. (Author/SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: