Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoriera, M. A.
TitelAssessment of Student Performance in a PSI College Physics Course Using Ausubel's Learning Theory as a Theoretical Framework for Content Organization.
QuelleIn: Assessment in Higher Education, 4 (1979) 2, S.119-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Science; Concept Teaching; Course Content; Course Organization; Educational Innovation; Educational Research; Higher Education; Individualized Instruction; Learning Theories; Outcomes of Education; Physics; Science Instruction; Student Evaluation
AbstractDavid Ausubel's learning theory was used as a framework for the content organization of an experimental Personalized System of Instruction (PSI) course in physics. Evaluation suggests that the combination of PSI as a method of instruction and Ausubel's theory for organization might result in better learning outcomes. (Author/JMD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: