Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMathias, Haydn S.
TitelThe Learning Assessed through a University Final Examination in Chemistry: A Case Study.
QuelleIn: Assessment in Higher Education, 4 (1979) 2, S.78-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Chemistry; College Science; Course Objectives; Educational Research; Educational Testing; Higher Education; Science Education; Student Certification; Student Evaluation; Test Construction; Test Validity; Test Wiseness
AbstractA university chemistry comprehensive final examination was analyzed to determine the extent to which it reflected the subject matter of the corresponding degree program. Although the various courses seemed adequately represented, the sampling of topics within a course tended to be low. The appropriateness of this form of assessment is discussed. (Author/JMD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: