Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Layman E.; und weitere
TitelWhat Counts Is How the Game Is Scored: One Way to Increase Achievement in Learning Mathematics.
QuelleIn: Simulation and Games, 9 (1978) 4, S.371-89Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement Gains; Educational Games; Educational Research; Game Theory; Instructional Improvement; Mathematical Concepts; Mathematics Instruction; Scoring; Simulation
AbstractStudies the extent to which the effectiveness of instructional gaming in learning specific mathematical ideas can be increased by incorporating devices that channel learners' attention upon those ideas. In particular, the effect of channeling attention by changing the method of scoring is explored. (Author/CMV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: