Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaufman, Tessa M. L.; Laninga-Wijnen, Lydia; Lodder, Gerine M. A.
TitelAre Victims of Bullying Primarily Social Outcasts? Person-Group Dissimilarities in Relational, Socio-Behavioral, and Physical Characteristics as Predictors of Victimization
QuelleIn: Child Development, 93 (2022) 5, S.1458-1474 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kaufman, Tessa M. L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13772
SchlagwörterVictims; Bullying; Peer Acceptance; Peer Relationship; Student Behavior; Social Behavior; Physical Characteristics; Predictor Variables
AbstractExisting literature has mostly explained the occurrence of bullying victimization by individual socioemotional maladjustment. Instead, this study tested the person-group dissimilarity model (Wright et al., "Journal of Personality and Social Psychology," 50: 523-536, 1986) by examining whether individuals' deviation from developmentally important (relational, socio-behavioral, and physical) descriptive classroom norms predicted victimization. Adolescents (N = 1267, k = 56 classrooms; M[subscript age] = 13.2; 48.7% boys; 83.4% Dutch) provided self-reported and peer-nomination data throughout one school year (three timepoints). Results from group actor--partner interdependence models indicated that more person-group dissimilarity in relational characteristics (fewer friendships; incidence rate ratios [IRR][subscript T2] = 0.28, IRR[subscript T3] = 0.16, fewer social media connections; IRR[subscript T3] = 0.13) and, particularly, lower disruptive behaviors (IRR[subscript T2] = 0.35, IRR[subscript T3] = 0.26) predicted victimization throughout the school year. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: