Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChernyak, Nadia; Harris, Paul L.; Cordes, Sara
TitelA Counting Intervention Promotes Fair Sharing in Preschoolers
QuelleIn: Child Development, 93 (2022) 5, S.1365-1379 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chernyak, Nadia)
ORCID (Harris, Paul L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13775
SchlagwörterComputation; Preschool Children; Number Concepts; Short Term Memory; Cognitive Processes; Knowledge Level; Self Control; Age Differences; Social Influences; Motivation; Child Behavior; Sharing Behavior
AbstractRecent work has probed the developmental mechanisms that promote fair sharing. This work investigated 2.5- to 5.5-year-olds' (N = 316; 52% female; 79% White; data collected 2016-2018) sharing behavior in relation to three cognitive correlates: number knowledge, working memory, and cognitive control. In contrast to working memory and cognitive control, number knowledge was uniquely associated with fair sharing even after controlling for the other correlates and for age. Results also showed a causal effect: After a 5-min counting intervention (vs. a control), children improved their fair sharing behavior from pre-test to post-test. Findings are discussed in light of how social, cognitive, and motivational factors impact sharing behavior. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: