Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNa, Vanessa S.; Wang, Amy C.; White, Hannah Hyun
TitelOur Restive Selves: A Collaborative Autoethnography on Confronting Complicity in Neoliberal Doctoral Socialization
QuelleIn: International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE), 35 (2022) 5, S.478-495 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Na, Vanessa S.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-8398
DOI10.1080/09518398.2021.1982058
SchlagwörterDoctoral Students; Socialization; Neoliberalism; Autobiographies; Ethnography; Resistance (Psychology)
AbstractAs institutions of higher education continue to evolve and adopt neoliberal ideologies, doctoral student socialization is increasingly shaped by logic and exacerbated for students of color. In this paper, we use the five tenets, privatized consumerism, precarity, competitive individualism, surveillance, and declining morality, offered by Museus and LePeau derived from a postsecondary education context. To understand this experience, we as three Asian American women in an education doctoral program utilize Kimoto's theorization of restiveness and collaborative autoethnography to examine and untangle our complicities in contributing to neoliberal doctoral socialization. By employing a restive orientation, we acknowledge and discuss our complicities as a pathway towards continual collective consciousness-raising, self-reflexivity, and collective care. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: