Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChristian, Paul; Ledger, Sue
TitelBeing Part of History, Being Part of Activism: Exploring the Lives and Experiences of Black People with Learning Disabilities
QuelleIn: British Journal of Learning Disabilities, 50 (2022) 2, S.239-251 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ledger, Sue)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1354-4187
DOI10.1111/bld.12459
SchlagwörterExperience; Blacks; Foreign Countries; Learning Disabilities; Activism; Educational History; Access to Information; United Kingdom
AbstractMy name is Paul Christian. I am a Black British man with learning disabilities. The lives and experiences of Black people with learning disabilities are underrepresented in the UK history of learning disability. This article explains my involvement in activism to change this and shares the learning from these projects. It discusses the process of co-writing and why research is needed to record and share the experiences of Black people admitted to the former institutions and the importance of accessible information about Black history, race and racism. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Learning Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: