Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDavidson, Guy
TitelThe Shock of Learning: Literary Pornography in the Classroom
QuelleIn: CEA Forum, 49 (2021) 1, S.47-68 (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Davidson, Guy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-8034
SchlagwörterNovels; Pornography; Homosexuality; Reading Material Selection; Violence; Controversial Issues (Course Content); Literature
AbstractUsing as a case study the experience of teaching Jane DeLynn's "Leash" (2002), a "pornosophical" novel about a sadomasochistic lesbian relationship, I argue in this essay for the pedagogical value of shock. I argue that shocking works of pornography can unsettle not only students' comfortable understandings of sexuality, but also comfortable assumptions that we as teachers and critics of literature might have about our own practice. Additionally, I use my experience of teaching "Leash" to reflect on the teaching of pornography within the context of literary studies and on the place of written pornography in the growing academic field of pornography studies. (As Provided).
AnmerkungenCollege English Association. Web site: http://www.cea-web.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEA Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: