Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChun, Traci; Cooksey, Ashley; Kleinmeyer, Lynn
TitelIncorporating Mindfulness in the School Library Three Ways
QuelleIn: Knowledge Quest, 50 (2021) 1, S.16-22 (7 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1094-9046
SchlagwörterMetacognition; School Libraries; Library Services; Elementary Secondary Education; Library Materials
AbstractMindfulness has been a hot topic recently as many educators were forced to work from home over the past year and a half. Supporting students using mindfulness is a great way to model self-care behaviors, while being a listening ear and a shoulder to lean on. School librarians have a duty to ensure students find a safe haven in the school library. Creating a mindful collection of materials that supports students through tough times and with difficult topics, assessing the use of mindful design in library spaces, and providing space for mindfulness are all wonderful ways to support the health and healing of students. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of School Librarians. Available from: American Library Association. 50 East Huron Street, Chicago, IL 60611. Tel: 1-800-545-2433; Web site: http://knowledgequest.aasl.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Knowledge Quest" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: