Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReyes, Ganiva
TitelBorderland Pedagogies of cariño: Theorizing Relationships of Care from Teacher Practice with Latina Mothering Students
QuelleIn: International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE), 34 (2021) 7, S.613-626 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Reyes, Ganiva)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-8398
DOI10.1080/09518398.2020.1771464
SchlagwörterMexican Americans; Adolescents; Parent Education; Caring; Early Parenthood; Interaction; Mothers; Identification (Psychology); Learner Engagement; Teacher Student Relationship; Social Bias; Racial Bias; Nontraditional Education; Late Adolescents; Teaching Methods; Educational Theories; Violence; Texas
AbstractThis article explores how a Chicana/Mexicana teen parenting educator along the U.S./Mexico border crafted her pedagogy from personalized care, conceptualized as "borderland pedagogies of cariño" (care). This approach is rooted through the teacher's interactions with teen mothers who straddle contradictory identities like the boundary of mother/student. Classroom interactions were analyzed through narrative inquiry to understand the pedagogical orientation of the teacher--in effect generating theory from practice. One narrative is featured to show how "cariño" results in an overall transformation in classroom interaction that leads to student engagement and teacher fulfillment. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: