Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFewell, Connor J.; Hess, Michael E.; Lowery, Charles; Gervason, Madeleine; Ahrendt, Sarah; Giglio, Marija
TitelExperiences of Stereotyping and Tracking in Appalachia: A Case in Consolidation and Social Class
QuelleIn: Journal of Cases in Educational Leadership, 24 (2021) 3, S.15-26 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lowery, Charles)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1555-4589
DOI10.1177/1555458920982331
SchlagwörterCase Studies; Case Method (Teaching Technique); Experience; Stereotypes; Rural Areas; Social Class; Social Discrimination; Consolidated Schools; Student Experience; Middle School Students; Ability Grouping
AbstractThis case explores the complexities of how consolidation perpetuates stereotypes among different social classes in a rural Appalachian school setting. Examined are the experiences at the intersection of social class in rural U.S. school districts when two communities--one affluent and one underresourced--are consolidated. We present a nuanced critical incident that focuses on how school leaders perceive and address students' experiences with tracking and stereotyping--particularly at a middle school level where elementary schools from diverse backgrounds attend school together for the first time. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Cases in Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: