Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPlust, Urszula; Murphy, David; Joseph, Stephen
TitelA Systematic Review and Metasynthesis of Qualitative Research into Teachers' Authenticity
QuelleIn: Cambridge Journal of Education, 51 (2021) 3, S.301-325 (25 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Plust, Urszula)
ORCID (Murphy, David)
ORCID (Joseph, Stephen)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-764X
DOI10.1080/0305764X.2020.1829546
SchlagwörterTeacher Characteristics; Educational Research; Meta Analysis; Qualitative Research; Teaching Conditions; Caring; Teacher Motivation; Barriers; Self Concept; Teacher Student Relationship; Reflection; Educational Environment
AbstractTeachers' authenticity is a topic of emerging interest in the field of education. This paper systematically reviews existing qualitative research on the subject of teachers' authenticity from the perspective of teachers and students. The findings from 12 studies are subject to a metasynthesis. Results show that the authentic teacher is conceptualised as congruent, caring, open to encounters and critically conscious. The conditions that foster teacher authenticity are social belonging, self-organising school systems, intentional critical consciousnesses and intrinsic (caring) motivation. These are contrasted with the perceived inhibitors of authenticity: alienation; systemic control; and a Kafkaesque approach. Implications and recommendations for further research are proposed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cambridge Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: