Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrice, Gareth; Bevins, Stuart
Titel3D Science -- Theoretical Model or Potential Classroom Reality?
QuelleIn: School Science Review, 102 (2021) 380, S.75-81 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6811
SchlagwörterScientific Principles; Science Education; Models; Self Determination; Motivation; Science Curriculum; Curriculum Development
AbstractThis article offers an outline of 3D science that conceptualises science around three dimensions: domain knowledge, evidence-management procedures and psychological energy. We propose that this model could underpin a rigorous, effective and motivating approach to science education in schools. We show how self-determination theory offers useful insights into motivation in 3D science and discuss the benefits of this for teachers and students. As proof of concept we sketch out clear assessment objectives for a 3D-compliant science course and develop outline assessment criteria to show the possibility for progression. (As Provided).
AnmerkungenAssociation for Science Education. College Lane Hatfield, Herts, AL10 9AA, UK. Tel: +44-1-707-283000; Fax: +44-1-707-266532; e-mail: info@ase.org.uk; Web site: http://www.ase.org.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: