Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLinder, Roberta
TitelEnhancing Social Awareness Development through Multicultural Literature
QuelleIn: Middle School Journal, 52 (2021) 3, S.35-43 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Linder, Roberta)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-0771
DOI10.1080/00940771.2021.1893594
SchlagwörterCultural Pluralism; Childrens Literature; Social Emotional Learning; Awards; Teaching Methods; Picture Books; Cartoons; Poetry; Novels; Standards; Literacy; Middle School Students
AbstractThis article provides a research basis and practical applications for the inclusion of multicultural literature as a component of SEL programming. Multicultural text selections not only allow young adolescents to see themselves and others through the characters, but they also provide students with the opportunity to take part in activities and discussions that can help foster their social awareness development. I also provide suggestions of picture books, graphic novels, poetry, and novels, along with a list of applicable children's literature awards. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Middle School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: