Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrabsch, Dustin K.; Webb, Stephanie; Moore, Lori L.; Dooley, Kim E.
TitelA Qualitative Study Exploring the Decision-Making Experiences to Participate in High-Impact Practices
QuelleIn: College Student Affairs Journal, 39 (2021) 1, S.88-102 (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-210X
SchlagwörterStudent Participation; Student Characteristics; Decision Making; Barriers; Internship Programs; Study Abroad; Communities of Practice; Student Research; State Universities; Alumni; Program Effectiveness; Student Development; Equal Education; Texas
AbstractHigh-impact practices in education can have a transformative influence on students' educational growth and personal development; however, research suggests that not all students participate in these educationally purposeful activities. Some institutions have integrated high-impact-practice programs into the curriculum to center these opportunities within the student experience, yet participation varies by student demographic. The present qualitative research study explores the decision-making experiences of 23 former program participants, including a specific focus on barriers, for participating in six high-impact-practice programs. (As Provided).
AnmerkungenSouthern Association for College Student Affairs. 11935 Abercorn Street, Savannah, GA 31419; e-mail: CSAJreviews@gmail.com; Web site: https://sacsa.site-ym.com/page/CSAJ
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Student Affairs Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: