Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJung, Sung Eun; Lee, Kyunghwa
TitelA Young Child's Dialogic Appropriation of Programmable Robots
QuelleIn: British Journal of Educational Technology, 52 (2021) 1, S.394-410 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jung, Sung Eun)
ORCID (Lee, Kyunghwa)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1013
DOI10.1111/bjet.13012
SchlagwörterCase Studies; Robotics; Computer Science Education; Preschool Children; Programming; Peer Groups; Teaching Methods; Dialogs (Language); Child Behavior; Personal Autonomy
AbstractThis qualitative case study explores a 6-year-old boy's dialogic appropriation of programmable robots. The study was conducted in two robotics education programs for children aged four to seven. Drawing on Bakhtin's (1981) notion of appropriation, we found that the focal child actively engaged with the programmable robots by (1) transforming the given features of the robots, (2) hybridizing the programming practice with the ordinary practices of his peer culture and (3) constructing his own perspective on the agency of robots and the meaning of programming. We argue that the ways in which the focal child engaged with the programmable robots went beyond mere adoption of the robots but rather took the form of dialog. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Educational Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: