Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGaboury, Véronique; Lavoie, Natalie; Lessard, Andrée
TitelA Combined Music and Writing Program Helps Second Graders Learn to Spell
QuelleIn: International Journal of Music Education, 38 (2020) 4, S.513-524 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Gaboury, Véronique)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0255-7614
DOI10.1177/0255761420950982
SchlagwörterMusic Education; Writing Instruction; Grade 2; Elementary School Students; Spelling Instruction; Foreign Countries; French; Native Language Instruction; Intervention; Achievement Tests; Canada; Wechsler Individual Achievement Test
AbstractThis quasi-experimental study aimed to assess the effects of a music and writing program on lexical spelling in Grade 2 elementary school students. A music and writing program was developed and tested in an experimental group (n = 24) comprising a Grade 2 class in a French-language elementary school in Québec (Canada). Another Grade 2 class at the same school served as a control group (n = 23). Both groups were assessed for lexical spelling in January and May. Group comparison of the post-test results on performance and progress in lexical spelling showed significantly better scores for the experimental over the control group. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: