Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShea, Deborah; Alemu, Daniel S.; Visser, M. Jacqueline
TitelA Social Network Study of Transformational Teacher Influence
QuelleIn: Teacher Development, 24 (2020) 5, S.603-625 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shea, Deborah)
ORCID (Alemu, Daniel S.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1366-4530
DOI10.1080/13664530.2020.1818614
SchlagwörterSocial Networks; Transformational Leadership; Teacher Leadership; Social Capital; Educational Change; Teacher Influence; Human Capital; Network Analysis; Elementary School Teachers; Teacher Attitudes; Institutional Characteristics; Leadership Role; New York
AbstractThe purpose of this research was to explore the construct of teacher influence and consider it in the context of transformational leadership. Furthermore, it also investigates how to more broadly define teacher leadership liberating it from its reliance on specific district/school-assigned roles to include the belief that all teachers are capable of leadership. The implications of these findings suggest that we can potentially build social capital in an organization by deliberately labeling these qualities and coaching teachers in a theory of leadership with a robust research base developing teacher leadership capacity; a critical element of successful reform. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: