Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVaidya, Sheila R.; Thompson, Joji
TitelA Case Study of STEM Professionals Who Chose Teaching as a Second Career
QuelleIn: International Education Studies, 13 (2020) 11, S.108-113 (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1913-9020
SchlagwörterSTEM Education; Professional Personnel; Career Choice; Teaching (Occupation); Career Change; Beginning Teachers; Work Experience; Science Teachers; Pennsylvania (Philadelphia)
AbstractThere has been a growing increase in the numbers of STEM professionals who choose teaching as a second career for reasons such as dissatisfaction with their existing work situation, desire for life-work balance or a desire to make an impact. How do these teachers adjust to the teaching profession? What do they bring from their life and work experience? How effective are they as teachers? These are the questions that are being researched here with a group of 18 STEM career changers who enrolled in a post-baccalaureate program offered at an urban university in Philadelphia. (As Provided).
AnmerkungenCanadian Center of Science and Education. 1120 Finch Avenue West Suite 701-309, Toronto, ON M3J 3H7, Canada. Tel: 416-642-2606 Ext 206; Fax: 416-642-2608; e-mail: ies@ccsenet.org; Web site: http://www.ccsenet.org/journal/index.php/ies
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Education Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: