Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSusperreguy, María Inés; Di Lonardo Burr, Sabrina; Xu, Chang; Douglas, Heather; LeFevre, Jo-Anne
TitelChildren's Home Numeracy Environment Predicts Growth of Their Early Mathematical Skills in Kindergarten
QuelleIn: Child Development, 91 (2020) 5, S.1663-1680 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Susperreguy, María Inés)
ORCID (Di Lonardo Burr, Sabrina)
ORCID (Xu, Chang)
ORCID (Douglas, Heather)
ORCID (LeFevre, Jo-Anne)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13353
SchlagwörterKindergarten; Young Children; Family Environment; Numeracy; Mathematics Skills; Predictor Variables; Longitudinal Studies; Foreign Countries; Parents as Teachers; Arithmetic; Number Concepts; Mathematics Achievement; Skill Development; Chile
AbstractThis study investigated the longitudinal associations between children's early mathematics and their home numeracy environment (HNE). Chilean children from families who varied widely in socioeconomic status were assessed at the beginning and end of prekindergarten in 2016 (N = 419, M[subscript age] = 4:7 [years:months]), and at the end of kindergarten in 2017 (N = 368, M[subscript age] = 5:10). Children whose parents provided frequent operational numeracy activities (e.g., learning simple sums) at prekindergarten showed better arithmetic performance and growth in nonsymbolic and symbolic number comparison at the end of kindergarten. Parents' knowledge of number-related games predicted children's arithmetic skills and growth in nonsymbolic number comparison. These findings underscore the persistent relations between the HNE and the development of children's mathematical skills. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: