Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRusso, James
TitelShort Activity: Nearest to One
QuelleIn: Australian Primary Mathematics Classroom, 25 (2020) 2, S.37-38 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1326-0286
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Mathematics Education; Elementary School Mathematics; Elementary School Students; Mathematics Skills; Skill Development; Fractions; Problem Solving; Educational Games; Mathematics Activities
AbstractIn this article, the author describes how to help develop students' conceptual understanding of fractions through the tactical card-based game Nearest to One. Nearest to One promotes number-sense based strategies for comparing fractions, such as benchmarking (e.g., Is the fraction greater or less than one-half?) and building to the next whole, also known as residual thinking (e.g., How much more to make one?). This game requires a deck of playing cards and a simple game-board (using the game-board is optional). Nearest to One is suitable for students in upper primary school (Years 4-7), and requires two players. (ERIC).
AnmerkungenAustralian Association of Mathematics Teachers (AAMT). GPO Box 1729, Adelaide 5001, South Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: office@aamt.edu.au; Web site: http://www.aamt.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Primary Mathematics Classroom" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: