Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHanley, Rachel
TitelTransforming Media "in the" Classroom
QuelleIn: Childhood Education, 96 (2020) 3, S.14-21 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4056
DOI10.1080/00094056.2020.1766654
SchlagwörterTeaching Methods; Educational Change; Visual Aids; Video Technology; Web Sites; Catalogs; Illustrations; Computer Software; Corporations; Diversity; Student Diversity; Instructional Materials; Media Selection
AbstractPicDiversity, Inc. is working to solve the problems about media in the classroom. Where do teachers go to find diverse media for their students? Students deserve to feel recognized and valued, seeing themselves reflected in the lessons provided. This article presents PicDiversity and how it can transform media in the classroom. PicDiversity's goal is to bring diversity to the visuals and videos that surround students in the classroom. Through its website, PicDiversity offers an entire catalog of illustrations and videos for download and streaming, currently available for free to American school teachers. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: