Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlbritton, Kizzy; Cureton, Jenny L.; Byrd, Janice A.; Storlie, Cassandra A.
TitelExploring Perceptions of the Path to Work/Life Success among Middle School Students of Color
QuelleIn: Journal of Career Development, 47 (2020) 4, S.440-453 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Albritton, Kizzy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0894-8453
DOI10.1177/0894845319832667
SchlagwörterMiddle School Students; Minority Group Students; African American Students; Hispanic American Students; Student Attitudes; Knowledge Level; Success; Career Education; Job Shadowing; Educational Attainment; Goal Orientation; Family Influence; Persistence
AbstractThere are limited empirical studies examining career-related activities for Black and Latino/a students during the middle school years. Using a constant comparison method, this study examined the narrative data of 63 Black and Latino/a middle school students regarding their perceptions of work and life success. The results of this analysis revealed five overarching themes: exposure, support, attainment, family, and effort/persistence. Implications for career and school professionals, as well as the significance of school-family-community partnerships, are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Career Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: