Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBillingsley, Berry; Windsor, Mark
TitelThinking Like a Scientist in a Multidisciplinary Arena: The Case of Renoir's Painting
QuelleIn: School Science Review, 101 (2020) 376, S.19-24 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6811
SchlagwörterSecondary School Students; Science Instruction; Scientists; Interdisciplinary Approach; Workshops; Art Products; Painting (Visual Arts); Foreign Countries; Scientific Concepts; United Kingdom (England)
AbstractEntrenched compartmentalisation of subjects in secondary school means that students lack opportunities for learning how disciplines relate to each other and how knowledge can be applied in real-world contexts. This article examines what it means to 'think like a scientist in a multidisciplinary arena' and why this is (and should be) an integral part of secondary school science education. To this end, the article outlines a workshop, 'Renoir's painting', for key stages 3 and 4 (ages 11-16), which aims to develop students' understanding of the power and limitations of science and how science relates to other disciplines. (As Provided).
AnmerkungenAssociation for Science Education. College Lane Hatfield, Herts, AL10 9AA, UK. Tel: +44-1-707-283000; Fax: +44-1-707-266532; e-mail: info@ase.org.uk; Web site: http://www.ase.org.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: