Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoss, Jen; Curwood, Jen Scott; Bell, Amani
TitelA Multimodal Assessment Framework for Higher Education
QuelleIn: E-Learning and Digital Media, 17 (2020) 4, S.290-306 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Curwood, Jen Scott)
ORCID (Bell, Amani)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2042-7530
DOI10.1177/2042753020927201
SchlagwörterStudent Evaluation; Evaluation Methods; Learning Modalities; Educational Technology; Alternative Assessment; Foreign Countries; Technology Uses in Education; College Faculty; College Students; Scoring Rubrics; Creativity; Holistic Approach; Australia; United Kingdom (Scotland)
AbstractHigher education institutions increasingly expect students to work effectively and critically with multiple modes, semiotic resources and digital tools. However, assessment practices are often insufficient to capture how multimodal artefacts represent disciplinary knowledge in complex ways. This study explores and theorises the design and assessment of students' digitally mediated multimodal work, and it offers insight into how to effectively communicate expectations and evaluate student learning in a digital age. We propose a framework for multimodal assessment that takes account of criticality, creativity, the holistic nature of these assignments and the importance of valuing multimodality. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "E-Learning and Digital Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: