Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStevens, Kym; Pedro, Rachel A.; Hanrahan, Stephanie J.
TitelBuilding an Authentic Cultural Curriculum through Tertiary Cultural Dance
QuelleIn: Arts and Humanities in Higher Education: An International Journal of Theory, Research and Practice, 19 (2020) 3, S.264-284 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Pedro, Rachel A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-0222
DOI10.1177/1474022219833648
SchlagwörterDance Education; College Curriculum; Cultural Education; Latin American Culture; Teaching Models; Taxonomy; Teaching Methods; Undergraduate Students; Curriculum Development; Foreign Countries; Australia
AbstractThis study identified a range of pedagogies developed to promote global citizenship within a university Latin American dance unit. It implemented changes to teaching and learning approaches in the unit using the Biological Sciences Curriculum Study (BSCS) 5E Instructional Model, supporting learning that privileges transcultural connections to Latin America. The action research used a range of dance teaching pedagogies that were adapted, and evaluated, using the Structure of Observed Learning Outcomes (SOLO) taxonomy, to support a culturally enriched student learning experience. The findings challenge traditional dance teaching pedagogies through meaningful engagements with the local Latin American dance community and a range of student and teacher reflective approaches. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Arts and Humanities in Higher Education: An International Journal of Theory, Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: