Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLópez, Ruth M.
TitelDiscursive De/Humanizing: A Multimodal Critical Discourse Analysis of Television News Representations of Undocumented Youth
QuelleIn: Education Policy Analysis Archives, 28 (2020) 47, (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (López, Ruth M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-2341
SchlagwörterTelevision; News Reporting; Undocumented Immigrants; Social Bias; Social Justice; Language Usage; Public Policy; Educational Legislation; Hispanic Americans; Racial Bias; Critical Theory; Race; English; Spanish
AbstractThis article addresses television news coverage of the Development, Relief, and Education for Alien Minors (DREAM) Act of 2010, which would have created a path to legal residency for thousands of undocumented immigrants in the United States. Considering the role that news media play in socially constructing groups of people, through an analysis of English- and Spanish-language evening television news coverage of the DREAM Act of 2010, the author examined discursive practices used to represent undocumented youth in both dehumanizing and humanizing ways. The author discusses the implications of these types of discourses for education policy understanding by the public and education stakeholders. (As Provided).
AnmerkungenColleges of Education at Arizona State University and the University of South Florida. c/o Editor, USF EDU162, 4202 East Fowler Avenue, Tampa, FL 33620-5650. Tel: 813-974-3400; Fax: 813-974-3826; Web site: http://epaa.asu.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Policy Analysis Archives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: