Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZych, Izabela; Ttofi, Maria M.; Llorent, Vicente J.; Farrington, David P.; Ribeaud, Denis; Eisner, Manuel P.
TitelA Longitudinal Study on Stability and Transitions among Bullying Roles
QuelleIn: Child Development, 91 (2020) 2, S.527-545 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Zych, Izabela)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13195
SchlagwörterBullying; Longitudinal Studies; Victims; Secondary School Students; Role; Developmental Stages; Intervention; Identification; Aggression; Adolescent Development
AbstractTrajectories of stability and change in bullying roles were examined through a longitudinal prospective study of 916 school students followed up biannually from age 11 to 17. Perpetrators and victims had relatively stable trajectories with most of the children remaining in the same role over time or becoming uninvolved. Bully/victim was the most unstable role with frequent transitions to perpetrators or victims. Developmental change in bullying roles was found with a decrease in physical forms over time in bullies and victims but with persistently high perpetration and victimization in bully/victims. These findings open new horizons in research and practice related to bullying and can be useful for its early detection or design of targeted interventions. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: