Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLogiurato, Fabrizio; Gratton, Luigi; Oss, Stefano
TitelOptical Simulation of Laue Crystal Diffraction with New Experiments on Diffraction
QuelleIn: Physics Teacher, 58 (2020) 2, S.130-132 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
SchlagwörterScience Instruction; Science Experiments; Light; Physics; Physical Sciences; Radiation
AbstractCrystallography is a fascinating subject and an argument of great importance in the study of structure of matter and fundamental physics. Moreover, many characteristics of crystals, as well as other organic and inorganic substances, are analyzed with x-ray diffraction. In order to introduce at a basic level the above mentioned subjects, and also interference and diffraction of wave light, here we present some simple and new inexpensive optical experiments, analogous to the Laue diffraction of x-rays and electrons. We also propose an elementary geometric model to explain the two-dimensional pattern of diffractions by grating. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://aapt.scitation.org/journal/pte
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: