Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEames, Cheryl L.; Barrett, Jeffrey E.; Cullen, Craig J.; Rutherford, George; Klanderman, David; Clements, Douglas H.; Sarama, Julie; Van Dine, Douglas W.
TitelExamining and Developing Fourth Grade Children's Area Estimation Performance
QuelleIn: School Science and Mathematics, 120 (2020) 2, S.67-78 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Eames, Cheryl L.)
ORCID (Barrett, Jeffrey E.)
ORCID (Cullen, Craig J.)
ORCID (Clements, Douglas H.)
ORCID (Sarama, Julie)
ORCID (Van Dine, Douglas W.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6803
DOI10.1111/ssm.12386
SchlagwörterElementary School Mathematics; Elementary School Students; Grade 4; Computation; Geometric Concepts; Measurement; Error of Measurement; Accuracy
AbstractThis study explored children's area estimation performance. Two groups of fourth grade children completed area estimation tasks with rectangles ranging from 5 to 200 square units. A randomly assigned treatment group completed instructional sessions that involved a conceptual area measurement strategy along with numerical feedback. Children tended to underestimate areas of rectangles. Furthermore, rectangle size was related to performance such that estimation error and variability increased as rectangle size increased. The treatment group exhibited significantly improved area estimation performance in terms of accuracy, as well as reduced variability and instances of extreme responses. Area measurement estimation findings are related to a Hypothetical Learning Trajectory for area measurement. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science and Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: