Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Jonte' C.; Rizzo, Karen L.; Hwang, Jiwon; Hill, Doris
TitelA Review of Research on Science Instruction for Students with Autism Spectrum Disorder
QuelleIn: School Science and Mathematics, 120 (2020) 2, S.116-125 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Taylor, Jonte' C.)
ORCID (Hwang, Jiwon)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6803
DOI10.1111/ssm.12388
SchlagwörterScience Instruction; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Students with Disabilities; Science Achievement; Instructional Effectiveness; Intervention
AbstractUnderstanding science concepts and phenomena is important for an increasingly complex global society. For students with disabilities, there continue to be huge achievement disparities in science achievement when compared to their peers without disabilities. This includes students with autism spectrum disorder (ASD). The current study examines and analyzes published research on science and science-related achievement for students with ASD. The authors reviewed characteristics of the research related to science achievement for students with ASD from 2000 through 2018 and analyzed included data to evaluate the effectiveness of the interventions included in the studies. Implications for research and teaching are discussed. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science and Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: