Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBicer, Ali; Perihan, Celal; Lee, Yujin
TitelA Meta-Analysis: The Effects of CBT as a Clinic- & School-Based Treatment on Students' Mathematics Anxiety
QuelleIn: International Electronic Journal of Mathematics Education, 15 (2020) 2, (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1306-3030
SchlagwörterCognitive Restructuring; Behavior Modification; Mathematics Anxiety; Intervention; Outcomes of Treatment; Effect Size
AbstractThe purpose of this meta-analysis was to examine the effects of Cognitive Behavioral Therapy (CBT) interventions as a clinic-based treatment on students' mathematics anxiety level. A total of 7 studies containing 14 effect sizes were selected for inclusion in the present meta-analysis. Results indicated that the overall effect size was moderate to strong (g = -0.76 with SD = 0.04). The implication from the present study is that CBT can be a useful intervention to reduce students' mathematics anxiety. (As Provided).
AnmerkungenInternational Electronic Journal of Mathematics Education. Suite 124, Challenge House 616 Mitcham Road, CR0 3AA, Croydon, London, UK. Tel: +44-208-936-7681; e-mail: iejme@iejme.com; Web site: https://www.iejme.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Electronic Journal of Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: