Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCervantes-Barraza, Jonathan Alberto; Hernandez Moreno, Antonia; Rumsey, Chepina
TitelPromoting Mathematical Proof from Collective Argumentation in Primary School
QuelleIn: School Science and Mathematics, 120 (2020) 1, S.4-14 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6803
DOI10.1111/ssm.12379
SchlagwörterPersuasive Discourse; Validity; Mathematical Logic; Elementary School Students; Teaching Methods; Elementary School Teachers; Geometry; Classroom Communication; Teacher Student Relationship
AbstractThe purpose of this research is to promote the construction of mathematical proof from argumentation at the primary level. To show this is a viable instructional strategy at the primary level, we use a teaching experiment methodology and a task related to geometric proof in this research study. To model and analyze the collective argumentation that took place in the classroom, we reconstructed the discussion using the extended Toulmin model. Collective argumentation at the primary level is a valuable opportunity for primary students and their teachers to generate mathematical proof through collaboration. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science and Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: