Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalkup-Amos, Taylor
TitelCreating Inclusive Music Classrooms through Peer-Assisted Learning Strategies
QuelleIn: TEACHING Exceptional Children, 52 (2020) 3, S.138-146 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Walkup-Amos, Taylor)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-0599
DOI10.1177/0040059919891185
SchlagwörterInclusion; Music Education; Peer Teaching; Learning Strategies; Small Group Instruction; Tutoring; Students with Disabilities; Educational Benefits; Curriculum Design; Lesson Plans
AbstractMusic classrooms are diverse and joyful; however, it can be challenging for music teachers to meet the needs of all students. One approach to enhancing the music learning of students with disabilities is to use peer-assisted learning strategies. The purpose of this article is to describe the benefits of peer-assisted learning for students with and without disabilities, to provide practical applications for general music settings, and to guide music teachers to design curricula and classroom routines to support peer-assisted learning. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TEACHING Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: