Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWei, Bing
TitelScience Teacher Education in Macau: A Critical Review
QuelleIn: Asia-Pacific Science Education, 5 (2019), Artikel 10Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wei, Bing)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2364-1177
DOI10.1186/s41029-019-0036-9
SchlagwörterForeign Countries; Science Education; Science Teachers; Faculty Development; Curriculum Development; Teacher Education; Macau
AbstractIn this reviewing paper, a couple of issues concerning school science education in Macau are discussed, including science teacher education, science curriculum reform, and opportunities and challenges for science teachers. Especially, more space is devoted to the issue of science teacher development in the social context of Macau. This paper will be helpful for international readers to understand the history and current situation of science education in general and science teacher education in particular in Macau, a special administration region of China. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: