Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarrillo, Victoria G.; Dean, Shannon R.
TitelUnderstanding the Impact of Chicana Feminism on College Success: A Literature Review
QuelleIn: Journal of Hispanic Higher Education, 19 (2020) 1, S.99-110 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-1927
DOI10.1177/1538192718795256
SchlagwörterFeminism; Mexican Americans; Hispanic American Students; College Students; Disproportionate Representation; Biculturalism; Student Development; Racial Identification; Family Relationship; Socioeconomic Status; Resilience (Psychology); Educational Attainment; Academic Persistence; Females
AbstractChicanas and Latinas are still severely underrepresented in higher education. Much of the previous literature focuses on the barriers to their success. This article highlights studies related to Chicana Feminism and the ways this perspective can positively impact college attainment and success. The authors conclude by discussing implications of biculturalism and further recommendations developing biculturalism among Chicanas and Latinas. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Hispanic Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: